Bayramda Çalışana Ek Ödeme! Maaşlara 18 Bin TL'ye Kadar İlave Kazanç
Kurban Bayramı'nda çalışacak özel sektör çalışanlarını ilgilendiren mesai detayları belli oldu. Bayram süresince görev yapan işçilerin maaşlarına çift yevmiye uygulanırken, bazı çalışanların 18 bin TL'ye kadar ek gelir elde edebileceği belirtildi.
Haberin Özeti
- • Kurban Bayramı’nda çalışacak özel sektör çalışanlarının alacağı mesai ücretleri netleşti. SGK Başuzmanı İsa Karakaş, resmi tatilde çalışan işçilere çift yevmiye uygulanacağını açıkladı. Günlük ücreti 4 bin TL olan bir çalışanın bayram boyunca görev yapması halinde maaşına yaklaşık 18 bin TL ek ödeme yansıyabileceği belirtildi. Uzmanlar ayrıca, bayram mesaisinin işçi onayı olmadan zorunlu tutulamayacağını ve ücret yerine izin uygulamasının yasal olmadığını vurguladı.
“İzin Yerine Ücret” Uygulaması Tartışılıyor
Uzmanlar, bazı işverenlerin uyguladığı “izin kullandırma” yönteminin resmi tatil çalışmaları için yeterli olmadığını belirtiyor.
Mevzuata göre bayram mesaisinin karşılığının nakit ödeme şeklinde yapılması gerektiği, ödemelerin maaş günüyle birlikte hesaplara yatırılmasının zorunlu olduğu ifade ediliyor.
Bakmadan Geçme
Ağrı'da geleceğin mucitleri projelerini sergiledi
Şeker-İş'ten Ağrı Şeker Fabrikası açıklaması:
AK Parti Doğubayazıt Teşkilatı öncelikli projeleri Vali Bozkurt'a iletti
Ahmed-i Hani Havalimanı mayısta 33 bin 762 yolcuya hizmet verdi
Genç yaşta kalp krizi Taşlıçay'ı yasa boğdu
Ağrı'ya 34 yeni hekim kadrosu tahsis edildi