Ağrı'da öğrencilere 'Güvenli İnternet' seferberliği
Ağrı Emniyet Müdürlüğü ekipleri tarafından Tutak ilçesinde öğrencilere yönelik siber güvenlik, dijital bağımlılık ve güvenli sosyal medya kullanımı konularında bilgilendirme çalışması gerçekleştirildi.
Haberin Özeti
- • Ağrı Emniyet Müdürlüğü, Valilik koordinesinde Tutak ilçesindeki öğrencilere siber güvenlik ve güvenli internet kullanımı eğitimi verdi.
- • SİBERAY programı kapsamında sunulan eğitimlerde dijital bağımlılık, siber zorbalık ve veri güvenliği konuları işlendi.
- • Yetkililer, bilinçli teknoloji kullanımının önemini vurgulayarak, bu farkındalık çalışmalarının il genelinde devam edeceğini belirtti.
Ağrı Valiliği ile Ağrı İl Emniyet Müdürlüğü koordinesinde yürütülen çalışmalar kapsamında, öğrencilere yönelik siber güvenlik farkındalık eğitimi düzenlendi. İl Emniyet Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren SİBERAY programı kapsamında gerçekleştirilen etkinlikte, Tutak ilçesindeki öğrenciler dijital dünyanın riskleri konusunda bilgilendirildi.
Program kapsamında öğrencilere “Siber Güvenlik ve Güvenli Sosyal Medya Kullanımı”, “Siber Zorbalık”, “Bilişim Sistemleri Üzerinden Gerçekleştirilen Dolandırıcılık”, “Dijital Dünyada Veri Güvenliği ve Zararlı Yazılımlar”, “Dijital Bağımlılık” ile “Dijital Oyunlar” konularında sunum yapıldı.
Eğitimlerde özellikle sosyal medya kullanımında dikkat edilmesi gereken güvenlik kuralları, kişisel verilerin korunması, internet ortamında karşılaşılabilecek dolandırıcılık yöntemleri ve dijital bağımlılığın olumsuz etkileri üzerinde duruldu. Öğrencilere ayrıca güvenli internet kullanımı konusunda günlük hayatta uygulanabilecek yöntemler anlatıldı.
Programda konuşan emniyet yetkilileri, teknolojinin bilinçli kullanılmasının önemine dikkat çekerek, “Dijital dünyada güvenli hareket etmek artık günlük yaşamın önemli bir parçası haline geldi. Özellikle çocuklarımızın ve gençlerimizin internet ortamındaki risklere karşı bilinçli olması büyük önem taşıyor. SİBERAY faaliyetleriyle toplumun her kesiminde farkındalık oluşturmayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı.
Siber güvenlik ve farkındalık eğitimleri vermekle yükümlü İl Emniyet Müdürlüğü yetkilileri ayrıca, siber suçların meydana gelmeden önlenmesi, vatandaşların maddi ve manevi zarar görmemesi için bilinçlendirme çalışmalarının il genelinde sürdürüleceğini belirtti.
Öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği etkinlikte, dijital dünyanın avantajlarının yanı sıra kontrolsüz kullanımın oluşturabileceği riskler de örneklerle anlatıldı. Program sonunda öğrencilere güvenli internet kullanımıyla ilgili bilgilendirici materyaller dağıtıldı.
Bakmadan Geçme
