Ağrı'da öğrenci yurtları ve pansiyonlarda gıda denetimleri sürüyor
Ağrı Valiliği koordinesinde yürütülen denetimlerde, son iki ay içerisinde 68 öğrenci yurdu ve pansiyonu gıda güvenliği açısından denetlendi.
Haberin Özeti
- • Ağrı Valiliği koordinasyonunda Gıda Denetim Komisyonu, öğrenci yurtları ve pansiyonlarda gıda güvenliği denetimlerini aralıksız sürdürüyor.
- • Tarım ve Orman ile İl Sağlık Müdürlüğü ekipleri; mutfak hijyeni, gıda muhafazası ve personelin kurallara uyumunu titizlikle inceliyor.
- • 01 Nisan-01 Haziran 2026 tarihleri arasında il genelindeki 62 pansiyon ve 6 öğrenci yurdu dahil toplam 68 işletme kontrol edildi.
Ağrı Valiliği koordinesinde oluşturulan Gıda Denetim Komisyonu kapsamında öğrenci yurtları ve pansiyonlara yönelik gıda güvenliği denetimleri aralıksız devam ediyor. Tarım ve Orman İl Müdürlüğü ile İl Sağlık Müdürlüğü ekiplerinden oluşan denetim ekipleri, öğrencilerin sağlıklı ve güvenli gıdaya erişimini sağlamak amacıyla il genelindeki yurt ve pansiyonlarda kapsamlı kontroller gerçekleştiriyor.
Denetimler kapsamında mutfaklar, yemekhaneler, gıda depolama alanları ve hazırlık bölümleri detaylı şekilde incelenirken, işletmelerin hijyen kurallarına uygunluğu da kontrol ediliyor. Ekipler tarafından gıdaların muhafaza şartları, son kullanma tarihleri, depolama koşulları ve personelin hijyen kurallarına uyumu titizlikle değerlendiriliyor.
Özellikle eğitim hayatlarını sürdüren öğrencilerin sağlığını korumaya yönelik gerçekleştirilen denetimlerde, güvenilir gıda tüketiminin sağlanması ve olası risklerin önüne geçilmesi hedefleniyor. Yetkililer, öğrencilerin barınma alanlarında sunulan yemek hizmetlerinin belirlenen standartlara uygun şekilde yürütülmesi için çalışmaların düzenli olarak sürdürüldüğünü belirtti.
Ağrı Valiliği tarafından yapılan açıklamada, “Valiliğimiz koordinesinde hayata geçirilen Gıda Denetim Komisyonu kapsamında, Tarım ve Orman İl Müdürlüğümüz ile İl Sağlık Müdürlüğümüzden oluşan denetim ekipleri tarafından öğrenci yurtları ve pansiyonlarında gıda güvenliği denetimleri aralıksız devam ediyor. Geleceğimizin teminatı olan öğrencilerimizin sağlıklı ve güvenli gıdaya erişimini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen denetimlerde; mutfak ve yemekhanelerdeki hijyen koşulları, gıdaların muhafaza şartları ve personelin hijyen kurallarına uyumu titizlikle inceleniyor” ifadelerine yer verildi.
01 Nisan – 01 Haziran 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilen denetimlerde il genelinde faaliyet gösteren 62 pansiyon ve 6 öğrenci yurdu olmak üzere toplam 68 işletmenin kontrol edildiği bildirildi. Denetimlerin belirli aralıklarla devam edeceği ve öğrenci sağlığını ilgilendiren konularda taviz verilmeyeceği vurgulandı.
Açıklamanın devamında ise, “Öğrencilerimizin sağlığı için denetimlerimiz kararlılıkla sürdürülecektir” denilerek, güvenilir gıda hizmetinin sağlanması için ilgili kurumların koordineli çalışmalarına devam edeceği ifade edildi.
Bakmadan Geçme
