- Haberler
- Ekonomi
- SSK Primi Fazla Olanlara Yargıtay'dan Emsal Karar! Emekli Maaşı Hesabında Yeni Tartışma
SSK Primi Fazla Olanlara Yargıtay'dan Emsal Karar! Emekli Maaşı Hesabında Yeni Tartışma
SSK primi daha fazla olmasına rağmen Bağ-Kur'dan emekli edilen vatandaşın açtığı dava Yargıtay'dan döndü. Yargıtay Hukuk Genel Kurulu'nun verdiği karar, emeklilikte uygulanan 'son 7 yıl' kuralını yeniden gündeme taşırken, benzer durumda olan milyonlarca sigortalı için emsal olabilecek yeni bir sürecin kapısını araladı.
Haberin Özeti
- • Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, SSK primi Bağ-Kur’dan fazla olmasına rağmen Bağ-Kur kapsamında emekli edilen bir vatandaşın açtığı davada sigortalıyı haklı buldu. Mahkeme, kişinin SSK statüsünde emekli edilmesi gerektiğine hükmederken maaş ve faiz farklarının da ödenmesine karar verdi. Karar, emeklilikte uygulanan “son 7 yıl” kuralını yeniden tartışmaya açarken benzer durumda olan milyonlarca sigortalı için emsal niteliği taşıyabilecek gelişme olarak değerlendiriliyor.
Bakmadan Geçme
Ağrı Ziraat Odası Başkanı Ömer Yıldız’ın annesi vefat etti
Ağrı Valiliği hayatını kaybeden öğretmen Irmak Ayşe Koparan ile ilgili açıklama yaptı
Ağrı Dağı 2026'da da dağcıların gözdesi oldu
Ağrı’da öğretmenin ölümü soruşturmasında yeni gelişme: Okul müdürü gözaltına alındı
Bilal Erdoğan Ağrı'ya geliyor
Eleşkirt'te öğrenciler tahliye edildi, ekipler sahaya indi