Şeker-İş'ten Ağrı Şeker Fabrikası açıklaması: 'Kazanan Ağrı olsun'
Türk-İş Ağrı İl Başkanı ve Şeker-İş Sendikası Ağrı Şube Başkanı Önder Doğan, Ağrı Şeker Fabrikası etrafında son günlerde yaşanan gelişmelere ilişkin yaptığı açıklamada, sağduyu ve uzlaşı çağrısında bulunarak fabrikanın geleceği, işçinin emeği ve pancar üreticisinin menfaatinin her şeyden önce geldiğini vurguladı.
Haberin Özeti
- • Türk-İş Ağrı İl Başkanı Önder Doğan, Ağrı Şeker Fabrikası'ndaki gelişmelerin sağduyu ve diyalogla çözüldüğünü açıklayarak tüm taraflara birlik ve beraberlik çağrısı yaptı.
- • Doğan, çözüm sürecine katkı sunan Saim Alpaslan, Av. Salih Aydın ve Raif Medetoğlu gibi isimlere teşekkür ederken, fabrika müdürü Kürşat Erdoğan'ın çalışmalarını takdir etti.
- • Şeker-İş Sendikası, kişisel tartışmalar yerine işçinin emeği, pancar üreticisinin alın teri ve Ağrı'nın ortak menfaatlerini öncelik gördüğünü vurguladı.
Ağrı Şeker Fabrikası çevresinde son günlerde yaşanan gelişmelerin ardından Türk-İş Ağrı İl Başkanı ve Şeker-İş Sendikası Ağrı Şube Başkanı Önder Doğan kamuoyuna yönelik yazılı bir açıklama yaptı. Sürecin karşılıklı diyalog ve sağduyu sayesinde çözüme kavuştuğunu belirten Doğan, tüm taraflara birlik ve beraberlik çağrısında bulundu.
Doğan, sendika olarak süreç boyunca yapıcı bir tutum sergilediklerini belirterek, ortak akıl ve uzlaşı anlayışıyla hareket ettiklerini ifade etti. Açıklamasında, sürecin çözümüne katkı sunan kişi ve kurumlara da teşekkür eden Doğan, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Saim Alpaslan, eski Baro Başkanı Av. Salih Aydın, Ağrı Sivil Toplum Örgütleri Birliği Başkanı Raif Medetoğlu ile emeği geçen herkese teşekkür etti.
Şeker Fabrikası Müdürü Kürşat Erdoğan'ın görev süresi boyunca yürüttüğü çalışmalara da değinen Doğan, üretim kapasitesinin artırılması, sosyal tesislerin yenilenmesi, yatırımların sürdürülmesi ve çiftçilerle kurulan güçlü iletişimin önemli kazanımlar sağladığını ifade etti.
Eleştirilerin her zaman yapılabileceğini ancak bunun yapıcı bir üslupla gerçekleştirilmesi gerektiğini belirten Doğan, özellikle sosyal medya üzerinden kişi ve kurumları hedef alan paylaşımların toplumsal birlikteliğe zarar verdiğini kaydetti.
Şeker-İş Sendikası olarak önceliklerinin kişisel tartışmalar değil, işçinin emeği, pancar üreticisinin alın teri ve Ağrı'nın ortak menfaatleri olduğunu vurgulayan Doğan, bundan sonra da aynı anlayışla çalışmalarını sürdüreceklerini belirtti.
Önder Doğan, kamuoyuna yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
"Son günlerde Ağrı Şeker Fabrikamız etrafında yaşanan gelişmeler hepimizi yakından ilgilendirmiştir. Süreç içerisinde farklı değerlendirmeler ve görüş ayrılıkları yaşanmış olsa da, sağduyu, diyalog ve ortak aklın hâkim olmasıyla meseleler karşılıklı anlayış içerisinde çözüme kavuşturulmuştur. Şeker-İş Sendikası Ağrı Şube Başkanı olarak, bu süreçte sorumluluk bilinciyle hareket ederek diyalogdan ve uzlaşıdan yana tavır aldık. Başta Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Sayın Saim Alpaslan olmak üzere, eski Baro Başkanı Av. Salih Aydın, Ağrı Sivil Toplum Örgütleri Birliği Başkanı Sayın Raif Medetoğlu ve sürece yapıcı katkı sunan tüm kişi ve kurumlara teşekkür ediyorum. Sayın Kürşat Erdoğan'ın görev süresi boyunca fabrikamızın üretim kapasitesinin artırılmasına yönelik çalışmaları, çalışma düzeninin güçlendirilmesi, fabrika ve sosyal tesislerin modern bir anlayışla yenilenmesi, devam eden yatırımlar, çiftçilerimizle kurduğu yapıcı iletişim ve ilimiz ekonomisine katkı sunma gayreti takdire şayandır. Elbette her yönetici eleştirilebilir. Ancak eleştirilerin, kurumların itibarını ve kişilerin onurunu zedelemeyecek; yapıcı ve çözüm odaklı bir anlayışla dile getirilmesi gerektiğine inanıyoruz. Sosyal medya başta olmak üzere hiçbir platformda kişi ve kurumları hedef alan, kırıcı ve incitici paylaşımların toplumumuza fayda sağlamayacağı kanaatindeyiz. Ağrı'nın köklü kardeşlik kültürü; karşılıklı saygıyı, sağduyuyu ve ortak sorumluluk bilincini gerekli kılmaktadır. Bizim önceliğimiz; kişisel tartışmalar değil, fabrikamızın geleceği, işçimizin alın teri, pancar üreticimizin emeği ve Ağrı'nın ortak menfaatidir. Tüm enerjimizi bu ortak hedeflere yöneltmek, hepimizin ortak sorumluluğudur. Şeker-İş Sendikası olarak dün olduğu gibi bugün de işçimizin, çiftçimizin, fabrikamızın ve Ağrı'nın yanında olmaya devam edeceğiz. Birlik ve beraberlik içerisinde hareket ettiğimiz sürece kazanan fabrikamız, kazanan işçimiz ve kazanan Ağrı olacaktır."
