Elektrik faturalarının gizli suçlusu ortaya çıktı: Meğer en çok o cihaz yakıyormuş
Birçok kişi yüksek elektrik faturalarının nedenini mutfaktaki beyaz eşyalarda ararken, uzmanlar evlerde sessizce çalışan başka bir cihazın büyük enerji tüketimine yol açtığını açıkladı.
Haberin Özeti
- • Uzmanlara göre yüksek elektrik faturalarının en büyük nedenlerinden biri mutfak değil, banyoda kullanılan termosifonlar. Gün boyunca sürekli sıcak suyu korumak için çalışan cihazların fark edilmeden yüksek enerji tükettiği belirtiliyor. Uzmanlar, doğru sıcaklık ayarı, düzenli bakım ve zamanlayıcı kullanımıyla faturaların ciddi oranda düşürülebileceğini ifade ediyor.
Ay sonunda gelen yüksek elektrik faturaları vatandaşların cebini yakmaya devam ederken, çoğu kişi çözümü buzdolabı, çamaşır makinesi ya da televizyon kullanımını azaltmakta arıyor. Ancak uzmanlara göre evlerde elektriği en fazla tüketen cihaz mutfakta değil, banyoda bulunuyor. Sessizce çalışan ve gün boyunca fark edilmeden enerji harcayan termosifonların, birçok beyaz eşyadan daha fazla elektrik tükettiği belirtiliyor. Yapılan değerlendirmelerde, dört kişilik bir ailenin yalnızca sıcak su ihtiyacı için yılda yaklaşık 3 bin 200 kWh elektrik harcadığı ifade ediliyor.
Bakmadan Geçme