Ağrı'da kadına yönelik şiddetle mücadelede yeni döneme geçildi
Ağrı'da Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı ile 2026-2030 İl Eylem Planı'nın tanıtımı gerçekleştirildi. Toplantıda kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesi ve şiddetle mücadelede izlenecek yol haritası ele alındı.
Haberin Özeti
- • Ağrı'da, Vali Yardımcısı Tarık Buğra Seyhan başkanlığında, 2026-2030 Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Eylem Planı Tanıtım Toplantısı gerçekleştirildi.
- • Cumhuriyet Başsavcılığı, emniyet, jandarma, üniversite ve STK'lar dahil birçok kurum temsilcisi toplantıya katılarak değerlendirmelerde bulundu.
- • Toplantıda, şiddetin önlenmesi, mağdurlara destek, toplumsal farkındalığın artırılması ve kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesi ele alındı.
Ağrı'da kadına yönelik şiddetin önlenmesine yönelik çalışmalar kapsamında, Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı ile 2026-2030 Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Eylem Planı Tanıtım Toplantısı gerçekleştirildi.
Ağrı Valiliği Toplantı Salonu'nda düzenlenen toplantıya Vali Yardımcısı Tarık Buğra Seyhan başkanlık etti. Programa Cumhuriyet Başsavcılığı temsilcileri, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi temsilcileri, İl Emniyet Müdürü, İl Jandarma Komutanı, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Ertaç Baki, İl Milli Eğitim Müdürü, İl Sağlık Müdürü, İl Müftüsü, İŞKUR İl Müdürü, İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü, baro temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ile ilgili kamu kurumlarının temsilcileri katıldı.
Toplantıda, kadına yönelik şiddetle mücadelede mevcut çalışmalar değerlendirilirken, 2026-2030 yıllarını kapsayan İl Eylem Planı'nın hedefleri, uygulanacak stratejiler ve kurumlara düşen görev ve sorumluluklar ele alındı. Şiddetin önlenmesine yönelik koruyucu ve önleyici hizmetlerin güçlendirilmesi, mağdurlara sunulan destek mekanizmalarının geliştirilmesi, toplumsal farkındalık çalışmalarının yaygınlaştırılması ve kurumlar arası koordinasyonun artırılması konularında görüş alışverişinde bulunuldu.
Katılımcılar, kadına yönelik şiddetle mücadelenin yalnızca kamu kurumlarının değil, toplumun tüm kesimlerinin ortak sorumluluğu olduğuna dikkat çekerek, iş birliği içerisinde yürütülecek çalışmaların önemini vurguladı.
Toplantı, katılımcı kurumların değerlendirmeleri ve karşılıklı görüş alışverişinin ardından sona erdi.
Ağrı Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü yetkilileri tarafından yapılan açıklamada, "Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon Kurulu ve 2026-2030 yıllarını kapsayan Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Eylem Planının Tanıtım Toplantısı gerçekleştirildi. Kadına yönelik şiddetin önlenmesi, toplumsal farkındalığın artırılması ve kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesi amacıyla oluşturulan Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı, Ağrı Valiliği Toplantı Salonu'nda gerçekleştirildi. Toplantıya, Vali Yardımcımız Tarık Buğra Seyhan başkanlık ederken; Cumhuriyet Başsavcılığı temsilcileri, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi temsilcileri, İl Emniyet Müdürü, İl Jandarma Komutanı, İl Müdürümüz Ertaç Baki, İl Milli Eğitim Müdürü, İl Sağlık Müdürü, İl Müftüsü, İŞKUR Müdürü, İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü, baro temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ve ilgili kurum temsilcileri katıldı. Kurul ve tanıtım toplantısı, karşılıklı görüş alışverişiyle sona erdi." ifadelerine yer verildi.
Bakmadan Geçme
