2008 Sonrası Memur Olanlar İçin Emeklilik Uyarısı: Maaş Farkı Gündemde
2008 sonrası göreve başlayan memurların emeklilik maaşlarında, 5510 sayılı kanun nedeniyle önemli düşüş yaşanabildiği belirtiliyor. Uzmanlara göre aynı işi yapan memurlar arasında yalnızca giriş tarihine bağlı olarak ciddi gelir farkları oluşuyor.
Haberin Özeti
- • 2008 sonrası göreve başlayan memurların emeklilik maaşlarında, 5434 ve 5510 sayılı kanunlar arasındaki farklılık nedeniyle ciddi düşüş yaşanabildiği gündeme geldi. Uzmanlar, prime esas kazanç sisteminin yeni dönemde emekli aylıklarını düşürdüğünü ve aynı görevdeki memurlar arasında önemli gelir farkları oluştuğunu belirtiyor. Bazı örneklerde emekli maaşlarının 20 bin TL seviyelerine kadar gerileyebildiği ifade ediliyor.
“Emekli Maaşı Daha Düşük Kalabiliyor”
Özgür Erdursun, yeni sistemde çalışan memurların maaşlarının yüksek görünmesine rağmen, SGK’ya bildirilen prime esas kazancın daha düşük hesaplanabildiğini belirtti. Bu durumun emekli aylıklarının beklenenden düşük çıkmasına neden olduğu ifade edildi.
Özellikle ek ödemelerin ve bazı tazminatların prime dahil edilmemesi, emeklilik döneminde gelir kaybı riskini artırıyor.
Bakmadan Geçme
Genç yaşta kalp krizi Taşlıçay'ı yasa boğdu
Ağrı'ya 34 yeni hekim kadrosu tahsis edildi
Ağrı'da dolu ve fırtına etkili oldu: Bir evin çatısı uçtu
Ağrı-Eleşkirt yolunda can pazarı: korkunç kazada 4'ü ağır 6 yaralı
Ağrı'da sağanak hayatı olumsuz etkiledi
Kadın kursiyerlerin eserleri Şakîro Kent Meydanı'nda sergilendi